HomeNieuwsFaymonville pakt uit op de IAA!

Faymonville pakt uit op de IAA!

18 september 2018

Faymonville loopt voorop! Dit komt door de doorlopende slagvaardige wijze waarop men de producten continue door ontwikkelt tot in het kleinste detail! De voertuigen die op de IAA in Hannover tentoongesteld worden illustreren dat duidelijk. Ze worden gekenmerkt door dat "beetje extra". Voor de gebruiker betekent dit vele praktische voordelen die zich terugverdienen in het dagelijkse werk.

CombiMAX: Nr1 op het gebied van laadvermogen!

Het grootste voertuig is zonder twijfel de 2+6 CombiMAX combinatie. Geheel in lijn met het “bouwpakket principe”, kan de 2-assige dolly worden gedemonteerd wanneer het niet nodig is: “Vrij combineren, afhankelijk van het transport”.
De CombiMAX is de onbetwiste nummer één als het gaat om laadvermogen tot 120 t! Het is het resultaat van het optimale eigen gewicht, wat men heeft kunnen bereiken dankzij een doordacht voertuigontwerp. De dubbel uitschuifbare CombiMAX-oplegger is uitgerust met de lage PA-X-pendelas.
Dit voertuig combineert meerdere voordelen tegelijk. "Het voertuig is zeer laag gebouwd met een laadhoogte van 790 mm, maar de PA-X biedt nog veel meer: de slag van maar liefst 600 mm maakt de oplegger extreem geschikt voor off-road toepassingen en de stuurhoek van 60° maakt het voertuig goed manoeuvreerbaar wanneer de route dit vereist ", zegt productmanager Rainer Noe. Het motto spreekt dan ook voor zich: More than low!

De besturing wordt nauwkeurig en eenvoudig aangepast door een nieuw hydraulisch systeem. De levensduur van de banden wordt hierdoor flink verlengd. Het stijve ontwerp maakt ook het transport van compacte belastingen (bijvoorbeeld transformatoren) mogelijk. Tevens beschikt de CombiMAX over de grootste gieksleuf momenteel verkrijgbaar op de markt!

MegaMAX: voor de beslissende millimeters!

Eveneens te bewonderen op de IAA is een 3-assige MegaMAX dieplader met verlaagd bed, waarvan de balk een totale hoogte van slechts 225 mm heeft. "Op deze manier kunnen de laatste millimeters worden bereikt wanneer hoge ladingen onder tunnels of bruggen moeten worden vervoerd", aldus Rainer Noe, wijzend op het uitgekiende ontwerp van het product. Door de afneembare zwanenhals in een zeer compacte versie voor 8x4 of 6x4 plus dolly vindt het laadproces vanaf de voorkant plaats. Het draaistel wordt gekenmerkt door een prisma-gieksleuf. De beproefde pendelastechnologie zorgt voor ongeëvenaarde manoeuvreerbaarheid!

Veiligheid boven alles met de MultiMAX Plus

De 3-assige MultiMAX Plus semi-dieplader met hefplatform is dé specialist voor het transport van hoogwerkers. Omdat er vaak meerdere hoogwerkers of vorkheftrucks worden geladen, beschikt de oplegger over talrijke sjorogen voor een perfecte ladingzekering. De versterkte roostervloer en de hoge belastbaarheid van de opritten zorgen voor robuustheid, stabiliteit en dus veiligheid bij het laden en lossen. De oplegger is verkrijgbaar met hydraulische of naloopsturing en met een indrukwekkend aantal opties.

TeleMAX; Lang en laag!

De 3-assige TeleMAX plateau-oplegger in mega uitvoering met dubbele verlenging is universeel inzetbaar. De zeer lage laadhoogte van 1.100 mm is handig wanneer ladingen van grote omvang op de agenda staan. Dankzij de dubbele verlenging kan de lengte van het laadplatform worden uitgebreid van de basisafmetingen van 13.600 mm naar maar liefst 29.800 mm. En aangezien de klassieke 6x2-trekkers nu ook leverbaar zijn met een koppelingshoogte van 950 mm, kan ook de volledige koppelbelasting (18 ton) worden gebruikt.
De voorwand van het voertuig, die is gecertificeerd volgens Code-XL, is volledig opnieuw ontworpen en bestand tegen een belasting van 20.000 daN!

Een elektronisch gestuurde gemotoriseerde voertuig van Cometto

De Faymonville Group toont een voertuig met eigen aandrijving van Cometto voor de eerste keer op een vakbeurs in Duitsland. Het is een elektronisch gestuurde module met vier assen van het type MSPE Evo2. Deze trap biedt laadvermogens van 60 of 70 t per aslijn.
Naast het hoge laadvermogen maken de zelfrijdende voertuigen indruk met hun veelzijdige reeks configuratieopties en hun wendbaarheid. Het geavanceerde elektronische besturingssysteem en de speciale Cometto-software maken een stuurhoek van ± 135 ° mogelijk. Elk aslichaam werkt onafhankelijk en is via een speciale encoder met de computer verbonden. Dankzij de interactie kan de MSPE in alle richtingen worden verplaatst.
Power packs zijn verkrijgbaar in drie vermogensklassen voor de omvormer, daarnaast is er een uitgebreid scala aan opties (afstandhouders, bestuurderscabines, enz.).

Graag ontvangen we u op stand FG M57 op het buitterrein; u bent van harte welkom!


Waarom Hertoghs?

  • One-stop-shop
  • Maatwerkoplossingen
  • Meer dan 60 jaar ervaring