HomeProjecten8 Chereau koelers voor Speksnijder Bodegraven!

8 Chereau koelers voor Speksnijder Bodegraven!

Speksnijder Transport Bodegraven, specialist in ‘just-in-time’ distributie van koel- en vrieslevensmiddelen door de gehele Benelux, maakt sinds 2014 deel uit van de STEF-groep. Dankzij haar netwerk in koellogistiek in België, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal en Italië maakt STEF het niet alleen mogelijk dat industriëlen van Zuid-Europa hun activiteiten in Nederland ontwikkelen, maar ook dat Nederlandse producenten gemakkelijker toegang krijgen tot de Zuid-Europese markten.

Speksnijder investeert in haar imposante wagenpark met de aanschaf van deze 8 Chereau koelopleggers bij importeur Hertoghs Carrosserieën

De acht opleggers staan op een Hertoghs frigo chassis met 3 9-tons BPW schijfgeremde assen, waarvan zowel de voorste als de achterste as gemonteerd zijn op een Tridec draaikrans en middels een gedwongen stangbesturing vanaf de kingpen gestuurd worden. De voorste as is voorzien van een asliftsysteem. Het heffen-en-dalen ventiel is achteraan gemonteerd. Tevens is er achterin de de laadruimte een bediening gemonteerd van de luchtvering.

Aan de achterzijde zijn de chassis voorzien van een BÄR laadklep met een hefvermogen van 2,5 ton en een stalen plateau met aluminium overklapgedeelte. Het laadklepplateau is uitgerust met twee-delige rolstops en een binnenbediening met spiraalkabel.

Zowel het chasiss als de laadklep zijn gespoten in een blauwe kleur en sturing en klep zijn voorzien van een Groeneveld centraal smeersysteem.

Op het chassis staat een zelfdragende FRC gecertificeerde Chereau carrosserie bestaande uit een 140 mm. dik vloerpaneel met geruwde grijze polyestertopvloer. Aan de achterzijde over de breedte van de laadruimte is een RVS tranenplaat ingewerkt. De laadvloer is tevens voorzien van afvoergaten. De 45 mm. dikke wanden zijn vervaardigd uit kwalitatief hoogwaardige sandwichpanelen en zijn uitgerust met 2 banen ingewerkte ladingrail en beschermplinten. Tegen het kopschot is een Carrier Vector 1950 Multitemp machien gemonteerd, welke brandstof krijgt uit een kunststof tank gemonteerd achter de steunpoten van het chassis. Achterin de laadruimte hangt een MVS 1100 verdamper van Carrier. Middels het Easy-C geïsoleerde tussenschot van Chereau kan men snel en efficient twee verschillende temperatuurzones creëren.

 

 

Waarom Hertoghs?

  • One-stop-shop
  • Maatwerkoplossingen
  • Meer dan 60 jaar ervaring